FAQ

Veelgestelde vragen

Ontdek snel en eenvoudig antwoorden op de meest gestelde vragen over onze producten en services. Of je nu meer wilt weten over het bestelproces, verzending, retourneren of andere onderwerpen, mogelijk dat het antwoord hier te vinden is. Mocht je toch nog persoonlijke hulp nodig hebben, aarzel dan niet om contact op te nemen. We helpen je graag!

Verzending

Ik wil het bezorgadres wijzigen, kan dat?

Ja! Zolang je pakket nog niet verzonden is, is het mogelijk om het bezorgadres te wijzigen. Stuur je verzoek naar info@lombarda.nl.

Wat is de verwachte levertijd voor mijn order?

Na bestelling is de levertijd 1-2 werkdagen. Lombarda heeft het volledige assortiment op voorraad, en verzend binnen 1-2 werkdagen nadat de bestelling is geplaatst.
Een uitzondering geldt op bestellingen van kussens, hier kan de levertijd wat langer duren vanwege lagere voorraad. Dit is max. 4 werkdagen, dit wordt vooraf gecommuniceerd.

Heb je een bestelling met daarin direct leverbare als op bestelling gemaakte items, dan zullen wij de langste levertijd hanteren voor de verzending. Dit doen wij met het oog op duurzaamheid. Wens je de direct leverbare items alvast te ontvangen? Dan is dat uiteraard mogelijk tegen betaling van extra verzendkosten. Dit verzoek kan je indienen bij info@lombarda.nl.

Wat kost de verzending van mijn pakket?

Verzendkosten verschillen per land en per orderwaarde. In het dealer portaal kunt u vinden vanaf welke order waarde u portvrij kunt verzenden. Verder geldt een standaard verzendtarief van €6,75.

Kan ik mijn pakketje volgen?

Ja! Wij verzenden via PostNL. Nadat uw bestelling is aangemeld, ontvang je een bevestigingsmail met een track en trace code van jou pakket. We raden je aan deze goed in de gaten te houden om te voorkomen dat het pakket terug wordt gestuurd door een onsuccesvolle bezorgpoging.

Retourneren

Hoe retourneer ik een product?

We begrijpen dat het niet altijd liefde op het eerste gezicht kan zijn. Na ontvangst heb je 14 dagen de tijd om je bestelling of een deel ervan, aan te melden als retour. Dit doe je via een mail naar info@lombarda.nl

Houd er rekening mee dat de retourkosten voor eigen rekening zijn, en zorg ervoor dat de pakbon of referentie van je ordernummer aanwezig is in het pakket. We raden aan om een label met track & trace-code te gebruiken. Zonder track & trace kunnen we geen verantwoordelijkheid nemen voor het pakket. Naar onderstaand adres mag het geretourneerde pakket verzonden worden:

Lombarda
Braakmanlaan 14c
4521 AA, Biervliet
Nederland

Wanneer ontvang ik de terugbetaling nadat ik een product heb geretourneerd?

Nadat je retourzending is verwerkt, ontvang je een bevestigingsmail. Het juiste bedrag wordt overgemaakt naar de rekening die het artikel oorspronkelijk heeft gekocht. Dit duurt uiterlijk 14 dagen.

Is het mogelijk om een product te ruilen?

We bieden niet de mogelijkheid om items te ruilen. Als je een nieuw item wenst te ontvangen, retourneer dan je ongewenste item voor een terugbetaling en plaats een nieuwe bestelling via https://manifattura-lombarda.nl

Kan ik een afgeprijsd item retourneren?

Ja, ons retourbeleid geldt eveneens voor sale items.

Garantie

Wat is de duur van mijn garantie?

Na 14 dagen om je product te retourneren, biedt Lombarda een jaar garantie op haar producten. De garantie is niet geldig als het product gebreken vertoont als gevolg van slijtage, verkeerd gebruik, wanneer u of anderen het product hebben veranderd of hebben geprobeerd het product te veranderen, of oneigenlijk gebruik.

Welke oplossingen biedt Lombarda als ik gebruik maak van de garantie?

Als het mogelijk is om een product te repareren, zullen we het repareren. Zo niet, dan leveren we een nieuw product. Als het product niet kan worden gerepareerd, maar hetzelfde product niet meer op voorraad is, bieden we een terugbetaling aan.

Betaling

Met welke betaalmethode kan ik op de website betalen?

U kunt op de webshop betalen met iDEAL of bankoverschrijving. Dealers van Lombarda kunnen kiezen voor achteraf betalen.

Hoe kan ik een bestelling annuleren nadat ik al betaald heb?

Als u een bestelling wilt annuleren die u al heeft betaald, kunt u een e-mail sturen naar info@lombarda.nl.  Via dit e-mailadres helpen we je de bestelling te annuleren.

Klachten

Hoe kan ik een klacht indienen?

Het spijt ons te horen dat u niet tevreden bent! Als u ons wilt vertellen waarom, kunt u een e-mail sturen naar info@lombarda.nl. We zullen het probleem onder de loep nemen en proberen een manier te vinden om het probleem op te lossen. We zullen ons uiterste best doen om binnen twee werkdagen met een oplossing te komen.

Staat je vraag er niet tussen? We helpen je graag persoonlijk!

Heb je een specifieke vraag waarop je hier geen antwoord hebt gevonden? Aarzel niet om contact met ons op te nemen. We helpen en denken graag met je mee. Stuur een e-mail naar info@lombarda.nl en we komen zo spoedig mogelijk bij je terug!